Pepsico költségcsökkentés új piacok meghódítása. A PepsiCo 2025. július 17-én teszi közzé a második negyedéves gyorsjelentését, amely előtt a piaci várakozások vegyesek.
Az elemzők szerint a részvényenkénti eredmény (EPS) várhatóan 2,03 dollár lesz, amely közel 11%-kal alacsonyabb az előző év azonos időszakához képest. A vállalat az infláció, globális bizonytalanság és fogyasztói kereslet visszaesése miatt 2025-ben alapvetően stagnáló eredménynövekedésre számít. A bevételek növekedése visszafogott, főként a snack és üdítőital üzletágban is érezhető keresletcsökkenés miatt.
A PepsiCo 2025-ben is fizet osztalékot, 53. egymást követő évben emelte azt: az éves osztalék 5,69 dollár, negyedévente 1,4225 dollárt fizet részvényenként. Az éves osztalékhozam 4,2% körül alakul, amely stabilnak és vonzónak tekinthető a befektetők számára.
Folyamatosan zajlik a termékportfólió megújítása: a Lay’s, Doritos, Cheetos és más népszerű snack márkákból 2025 végére teljesen eltávolítják a mesterséges színezékeket. Új innovációk is megjelentek: például Doritos XXTRA Flamin’ Hot, valamint Pepsi Wild Cherry & Cream ital, amelyek a fiatalabb korosztályokat célozzák. A Gen Z generáció szokásai kiemelt fókuszban vannak, különös hangsúlyt kapnak az élményalapú marketingkampányok és helyszíni promóciók.
A fenntarthatóság területén a PepsiCo továbbra is jelentős lépéseket tesz, például az első nettó zéró kibocsátású gyára 2025-ben indul Spanyolországban.
Ugyanakkor több fenntarthatósági célt visszavontak vagy módosítottak (pl. újrahasznosítható csomagolás 100%-os elérésének céldátumát kitolták 2030-ra), miközben új célkitűzéseket is meghirdettek. A vállalat jövőbeni terveiben hangsúlyos a költségcsökkentés, új piacok meghódítása és a megfizethetőbb termékek fejlesztése az infláció mérséklése érdekében. Technikai szinten semmi bíztató sincs a heti grafikonon. A ferde és a vízszintes vonalak fontosabb szinteket mutatnak. Igen érzékeny lehet  agyorsjelentés a Pepsico életébe. forrás: több pénzügyi oldal

Leave a Reply