Boeing jelentős piaci volatilitást mutat gyorsjelentés segíthet. Az elemzői előrejelzés szerint a várható árbevétel 21,72–21,93 milliárd $, ami kb. 30%-os növekedés a tavalyi év hasonló időszakához képest.
Az egy részvényre jutó eredmény (EPS) várhatóan -1,31 és -1,47 dollár között lesz, vagyis a cég veszteséggel zárhatja a negyedévet, de ez a javulás a tavalyi -2,90 dolláros veszteséghez képest.
A Boeing P/E mutatója jelenleg negatív, legutóbbi -12,9 és -13,04 között mozgott, ami jelentős veszteséges működésre utal. Negatív P/E érték esetén a részvény se nem túlvett, se nem túladott klasszikus értelemben – ehelyett inkább kockázatos, spekulatív eszköznek számít.
A cég a preferált részvényekre stabilan fizet osztalékot, 2025 nyarán az évesített osztalék 2,13 dollár, a hozam 2,9–4,1% között mozog. Az utolsó osztalékfizetés július 15-én történt, a következő várható októberben lesz.


Újabb hírek: a Boeing rekordszámú, 60 repülőgépet szállított júniusban, köztük 42 darab 737 Max gépet. A vállalat 303 új megrendelést is kapott májusban, főként a 737 MAX, 777X és 787 típusokra, köztük egy 96 milliárd dolláros rekordértékű Qatar Airways szerződést. A 737 MAX gyártásának bővítéséhez az FAA engedélye szükséges – jelenleg 38 repülő/hónap a korlát, az emelés előtt az FAA átfogó auditot végez a beszállítói láncon.
A cég vezetősége szerint a gyártás és minőség javult, de további hosszú távú biztosítás várnak el a hatóságok. A Boeing közleménye szerint óriási a kereslet a jól képzett repülőgép-szerelők és pilóták iránt, az iparág globális növekedése miatt.
A részvény továbbra is jelentős piaci volatilitást mutat, a hosszú tervezettek az új megrendelések miatt javulhatnak, de rövidtávon a pénzügyi veszteségek és a szabályozói korlátozások negatívan hatnak az árfolyamra. A heti grafikon is remekül mutatja a volatilitást. Jelenleg is egy rés alsó peremébe kereskedett bele, de az tudható, hogy idő kérdése és a rés betöltésre kerül. Lehet, hogy a gyorsjelentés eredményei töltik majd be a rést. Forrás: több pénzügyi oldal

Leave a Reply