
Ford Motor igen nehéz terepen jelent
Ford Motor igen nehéz terepen jelent. A Ford Motor Company (F) október 23-án, a tőzsdezárás után teszi közzé 2025. harmadik negyedéves eredményeit, az elemzők általánosságban szerény eredményeket várnak, amelyeket az iparágban továbbra is tapasztalható nehézségek terhelnek. A konszenzus az egy részvényre jutó nyereséget (EPS) 0,35–0,38 dollár között prognosztizálja, ami nagyjából 22–29%-os csökkenést jelent éves szinten, tükrözve a folyamatos költségnyomást, a nemzetközi gyengeséget és az elektromos járművekre való átállás pénzügyi terheit. A bevételi becslések vegyesek, de többnyire 42–47 milliárd dollárt prognosztizálnak, némi felfelé ívelő lendülettel a tavalyi harmadik negyedévhez képest, amelyet az amerikai eladások 8,2%-os erőteljes növekedése és a népszerű teherautók iránti erős kereslet vezérel.
A Ford továbbra is jövedelmezőségi kihívásokkal néz szembe az elektromosításba történő ambiciózus beruházásai miatt, ahol a volumen növekszik, de a haszonkulcsok továbbra is nyomás alatt vannak a versenyképes árak és a magas inputköltségek miatt. A vezetőség kiemelte a nyersanyagok folyamatos inflációját és az ellátási lánc korlátait, különösen a közelmúltbeli zavarok, például a Novelis alumíniumgyár tűzvésze miatt, amely hatással volt az elektromos F-150 gyártására. A befektetők szorosan figyelemmel fogják kísérni a Ford Pro haszongépjármű szegmensével kapcsolatos frissítéseket, a költségellenőrzés előrehaladását és az esetlegesen felülvizsgált teljes éves kilátásokat, mivel a vezetőség korábban optimizmust jelzett a működési kihívások leküzdésével kapcsolatban.
A nemzetközi műveletek továbbra is gyenge pontnak számítanak, a vámok és az árfolyam-ingadozások területén, bármilyen látható javulás vagy stratégiai kiigazítás itt megváltoztathatja a piaci hangulatot. Az akadályok ellenére a Ford átalakulása („Ford+”) a működés korszerűsítésére és a nagy volumenű szegmensek kihasználására törekszik, azzal a céllal, hogy 2026-ban és azt követően növelje a szabad cash flow-t és a működési hatékonyságot.
Versenyképes szempontból a Ford elsődleges amerikai és globális riválisai közé tartozik a General Motors, a Tesla, a Stellantis, a Toyota, a Honda, a Hyundai-Kia, valamint a feltörekvő elektromosjármű-specialisták, mint a Rivian és a Lucid. A nagyméretű teherautók és SUV-ok kategóriájában a Ford közvetlen értékesítési és haszonkulcs-versenyben néz szembe a GM (Chevrolet/GMC), a Stellantis (Ram) és a Toyota Tundra termékcsaládokkal. Az elektromos járművek terén a Tesla továbbra is az ágazat mércéje, míg az olyan új szereplők, mint a Rivian, csendesen teret hódítanak, különösen a közúti és kereskedelmi piacokon. A Ford azon képessége, hogy egyensúlyt teremtsen a hagyományos belső égésű motorral működő járművek és a feltörekvő elektromos járművek között, kulcsfontosságú a jövőbeni bevételi lendület szempontjából.
A legfrissebb elemzői kommentárok óvatos optimizmust tükröznek: ha a Fordnak sikerül pozitív eredménymeglepetést elérnie, a részvény rövid távon emelkedést produkálnia, de a tartós emelkedés a haszonkulcsok, a költségcsökkentés és az elektromos járművek jövedelmezőségének kézzelfogható javulásától függ. Technikailag a Ford részvényei az év eleje óta körülbelül 7-8%-kal emelkedtek, tükrözve az autóipar szélesebb körű hangulatát, amely az erős amerikai járműkereslethez és a 2026-os stabilizáció reményeihez kapcsolódik. A hosszú távú befektetők a Ford operatív végrehajtására és stratégiai egyértelműségére összpontosítanak, különösen az elektromos járművek és a digitális szolgáltatások terén.
Heti szinten a Ford Motor árfolyamának alkulása igen érdekes. A 13 $-os szint, szinte egy misztikus szintnek tekinhető, mivel ezen szint áttöréséhez egy igen masszív jelentésre lenne szükség. De a feljebb említett nehézségek, ezt korlátozhatják. Tehát nagy figyelemmel várjuk a 23.-ai gyorsjelentés eredményeit valamint a vezetés kommunikációját. forrás: több pénzügyi oldal
Leave a Reply