General Motors piaci nyomás alatt emelkedik

General Motors piaci nyomás alatt emelkedik. A General Motors október 21-én teszi közzé 2025-ös harmadik negyedévi eredményeit, és az elemzők vegyes eredményekre számítanak az amerikai autógyártó számára, mivel a makrogazdasági és az elektromos járművekre jellemző nehézségekkel küzd. A konszenzusos előrejelzések szerint a bevétel 44-45 milliárd dollár körül alakul, ami 8-9%-os visszaesést jelent éves szinten, míg az egy részvényre jutó nyereség várhatóan nagyjából 23%-kal, 2,26-2,32 dollárra csökken. A GM amerikai járműeladásai azonban 8%-kal emelkedtek a harmadik negyedévben a teherautók, terepjárók és a GMC márka iránti erős keresletnek köszönhetően, aminek köszönhetően az összes kiszállítás meghaladta a 710 000 darabot. Az elektromos járművek eladásai 110%-kal, több mint 66 000 darabra emelkedtek, de a lendületet mérsékelte a 7500 dolláros szövetségi elektromos járművekre vonatkozó adójóváírás lejárta és az elektromos járművek iránti kereslet lassulása miatt kivetett 1,6 milliárd dolláros díj.

Az elemzők megjegyzik, hogy a haszonkulcs-nyomás továbbra is központi aggodalomra ad okot, mivel az importált fémekre és alkatrészekre kivetett vámok növelik az észak-amerikai termelési költségeket. A GM korrigált EBIT-marzsa, amely jellemzően 8-10% körül van, a közeljövőben tovább gyengülhet, mivel az elektromos járművekbe történő beruházások rányomják bélyegüket a jövedelmezőségre. Ezen kihívások ellenére a vállalat megerősítette az egész éves EPS-előrejelzését 11-12 dolláron, és folytatja az új Cadillac elektromos modellek bevezetését. A befektetők szorosan figyelemmel fogják kísérni, hogy a GM fenntartja-e a pozitív szabad cash flow-t és a keresletet a magas haszonkulcsú szegmensekben, mint például a pickupok és a SUV-ok, amelyek ellensúlyozták az elektromos járművekhez kapcsolódó veszteségeket.

Versenyhelyzetben a GM intenzív globális rivalizálással néz szembe mind a hagyományos autógyártók, mind az elektromos járművek újítói részéről.
Fő versenytársai a Toyota, a Volkswagen, a Ford és a Stellantis a belső égésű motorral szerelt autók piacán, míg a Tesla, a Rivian és a Lucid uralja az elektromos és luxus elektromos járművek piacát. Ez a sokszínű rivalizálás rávilágít arra a magas tétekkel járó piacra, amelyen a GM-nek el kell boldogulnia, miközben egyensúlyt teremt a hagyományos erősségei és az elektromosítás magas költségei között.

A General Morots heti grafikonja beszédesen mesél. Az 58-60 $-os csúcsok igen érdekesek lehetnek a gyorsjelentés napján. Mivel egy jobb jelentés /kommunikáció/ esetén újra erre  aszintre kerülhet az árfolyam. Ellenben az 55 $-os támasz letörése esetén lehetnek gondok! forrás: több pénzügyi oldal

 

Leave a Reply